Saveti za vaš prvi dugolinijski let

Spremate se za vaš prvi dugolinijski let!? Evo nekoliko saveta kako se pripremiti kako biste što lakše podneli let koji traje deset i  više sati.

1. Unosite tečnosti
Unosite što više tečnosti, i to konkretno dosta vode.  Idealni nivo vlažnosti vazduha za  ljudski organizam je između 40 i 60%, dok je u kabini aviona nivo vlažnosti oko 15%. Kao rezultat toga, naša koža se isušuje jako brzo. Ponesite sa sobom kapi za oči, naročite ako nosite kontaktna sočiva. Ponesite i sprej za nos.

2.Krećite se
Pokret je veoma važan na dugim letovima, sprečite zgrušavanje krvi u venama u nogama. Ovo možete postići ako radite vežbe stopalima ili tapkate nogama. Više puta napravite nekoliko koraka napred, nazad, u prolazu izmedju sedišta. Pored toga nastavite da pijete dosta vode, ne preterujte sa alkoholom ili kafom. Nosite udobnu, laganu odeću i obuću.
Uvek možete birati sedište prilikom kupovine avio karte. Pojedine kompanije ovu uslugu dodatno naplaćuju.

3.Odspavajte
Spavanje uvek predstavlja problem, osim ako niste osoba koja lako zaspi.
Ponesite čepiće za uši. Iako ih niste probali ranije, dajte im priliku da vam olakšaju da utonete u san. Koristite jastuk za glavu, lakše ćete zaspati ukoliko vam glava ne pada. Spakujte u vaš ručni prtljag pulover i deblje čarape, u kabini aviona uvek bude hladnije, posebno što smo navikli da nam je prijatno toplo kada želimo da zaspimo. Zatražite ćebence od osoblja aviona.
U ručnom prtljagu spakujte pastu i četkicu za zube. Ne zaboravite da je miligraža ograničena, spakujte najmanje pakovanje kako vam ne bi oduzeli prilikom ulaska u avion. Kod mnogih avio kompanija možete kupiti spremno pakovanje sa četkicom, pastom, čarapama, maskom za spavanje, ili jednostavno ponesite ih sa sobom.

4. Bez pritiska
Svi znamo onaj neprijatan osećaj pritiska u usima, ali kako da smanjite taj osećaj. Zevanje, gutanje i žvakanje gume može pomoći. Vežba koja će vam pomoći je – držite sa dva prsta zatvoren nos, zatvorite usta  i snažno pogurajte vazduh, kao da hoćete da dunete. Ova vežba otvara Eustahijevu tubu i omogućava da vazduh izadje iz srednjeg uha.

5. Sprečite Jetlag 
Dugolinijsko putovanje obično podrazumeva veliku vremensku razliku, uticaj na naš bioritam i spavanje. Ali šta možete da uradite?
Namestite vaš sat prema vremenu vaše destinacije još dok ste u avionu (ako putujte sa presedanjem preko Evrope, nemojte to činiti dok ne predjete u avion koji leti do krajnje destinacije, kako ne biste propustili let).
Kada stignete na odredište, otvorite oči, uživajte i nemojte spavati dok ne padne mrak. Budite na svežem vazduhu i uživajte što ste na odmoru.
Ako ste na poslovnom putu, dajte sebi vremena da se odmorite i ne zakazujte važne sastanke odmah.  I naravno nastavite da unosite dosta vode.

Nadamo se da će vam ovaj tekst pomoći da što lakše pregurate vaš prvi dugolinijski let. Ostavite u komentarima vaša iskustva :).

Napisao AeroTravel   10/08/2015

Pogledajte još

Ostavite komentar