Obaveze putnika

  • Prilikom rezervacije avio karte važno je da date tačno ime i prezime putnika, napisano kao u pasošu, engleskim alfabetom. Nakon izdavanja avio karte, nije moguće menjati ime
  • Putnik je u obavezi da proveri ispravnost rezervacije u momentu rezervisanja (odnosi se rezervaciju u poslovnici). Ako avio kartu kupujete uplatom na tekući račun dužni ste da proverite rezervaciju koju vam agencija pošalje – datume putovanja, destinaciju, ispravnost imena i prezimena. Nakon izdavanja avio karte primenjuju se uslovi avio kompanije
  • Navedite kontakt telefon na kome ste dostupni sve vreme putovanja. Agencija vam može poslati sms ukoliko ima potrebe. U novije vreme mnoge avio kompanije obaveštavaju putnike putem sms ukoliko ima kašnjenja, otkaza letova ili promene terminala (Lufhansa, Austrian, Air France, Turkish)
  • Proverite važnost svog pasoša i članova porodice. Dečji pasoši obično imaju kraći rok važnosti, od 2 do 5 godina
  • Informišite se o viznom režimu zemlje u koju putujete ili zemlje u tranzitu. Validnu informaciju možete dobiti od nadležne ambasade ili Ministarstva inostranih poslova
  • U obavezi ste da proverite vreme leta aviona 24 sata pre poletanja pozivom agencije ili avio kompanije čiju kartu imate
  • Kupone za let morate koristiti isključivo po redosledu navedenom na prikazu avio karte

Preporuke

  • Kopirajte prvu stranicu pasoša, može vam zatrebati u slučaju gubitka putnog dokumenta. Držite odvojeno lična dokumenta.
  • Zaključajte svoj kofer, dobro ga upakujte I označite sa priveskom na kome će stajati ime i prezime putnika, kontakt telefon i destinacija
  • Vredne stvari i dokumenta nosite u ručnom prtljagu
  • Uzmite putno zdravstveno osiguranje. Cene zdravstvenih usluga u inostranstvu su visoke
  • U slučaju gubitka ili kradje pasoša obavestite policiju zemlje u kojoj se nalazite, a zatim najbliže konzularno predstavništvo Republike Srbije radi izdavanja putnog lista sa kojim se možete vratiti u zemlju